כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי

על מנת למצב את עצמכם בתור עסק ולהבדיל אותו מהמתחרים אתם משקיעים בשיווק.  עיצובים גרפיים, בין אם אלו אריזות המוצרים, עיצוב הדוכן או משהו אחר; הם חשובים מאוד לקידום האסטרטגיה השיווקית של העסק. אך השפה השיווקית היא לא רק שפה גרפית ויז‘ואלית.

בתור חלק מבניית המותג חשוב לשים דגש גם על התוכן אותו מציגים לקבל, זאת עושים באמצעות כתיבת תוכן שיווקי. חברות המציעות שירותים או שירותים טכנולוגים, ובמיוחד חברות הפונות ללקוחות עסקיים זקוקות לתוכן שיווקי כתוב. האם התוכן שלכם צריך להיות דרמטי?

האם לשלב הומור או לשמור על סגנון כתיבה רציני. האם נכתוב בגובה העיניים ובשפה יומיומית, או האם נרצה שפה גבוהה. האם זו כתבה בסגנון עיתונאי. האם ניגע ברגשות, פחדים, תקוות או שנישאר בהיבט הטכני. האם נצטט מהמקורות ומסורת ישראל או האם נצטט את חכמתו של הבודהה.

הטקסט יכול ללכת לכיוונים שונים. לכל מותג יש את הכיוון הרצוי עבורו. כתיבה שיווקית לעסקים צריכה לקחת בחשבון שני דברים. מצד אחד את התוכן ומצד שני את סגנון הכתיבה.

תרצו לספק לקהל שלכם תוכן רלוונטי ובעל ערך. למשל תוכן המספר את הסיפור של המוצר או השירות. תוכן בעזרתו הקהל שלכם יכול להזדהות עם המותג.

 

כתיבת תוכן שיווקיתוכן שיווקי

 

ההיבט השני של כתיבה שיווקית הוא השפה שבה אתם משתמשים. יש להתאים את סגנון הכתיבה לקהל היעד. הקהל שלכם יכול להיות קהל המוגדר לפי קבוצות גיל, מגזר, רמת השכלה, תחום עיסוק או משתנים אחרים. כתיבת תוכן שיווקי חייבת לקחת זאת בחשבון.

למשל ישנו הבדל גדול בין סגנון הכתיבה והמילים שתבחרו עבור קהל יעד של בני נוער, קהל יעד של אימהות לתינוקות, קהל יעד של אנשי חוק ומשפט לבין קהל יעד עסקי או קהל מעולם הפוליטיקה.

או אולי בכלל מדובר בהודעה לתקשורת. ישנם גם מקרים בהם אתם זקוקים לתוכן עבור קהלי יעד מגוונים, ובכך ישנו אתגר גדול.

 

כתיבת תוכן תכנים שיווקיים

 

שאלה נוספת היא האם הקהל שלכם הוא הצרכן הסופי או אולי מנהלי שיווק או קניינים. כלומר האם מדובר ב B2C או B2B. הדבר משפיע מאוד על סגנון הכתיבה. כל קהל מביא איתו דגשים שונים באופן עברת המסרים וסוג המסרים שנרצה להעביר.

 

 

אתגרים לשוניים ותחביריים

כתיבה שיווקית לעסקים עשויה להביא איתה גם אתגרים לשוניים ותחביריים שיש לתת עליהם את הדעת. לדוגמה אם שפת הכתיבה העברית, אתם יכולים לכתוב בלשון נקבה, זכר או כתיבה א-מגדרית; סגנון הכתיבה האחרון מהווה אתגר גדול בשפה העברית.

אם קהל היעד שלכם הוא קהל יעד נשי או גברי, זה אולי פשוט. אך כאשר קהל היעד אינו מתחלק בצורה מגדרית ישנם אתגרים גדולים בתהליך הכתיבה וצורת הניסוח.

עליכם לקחת בחשבון את קהל היעד ולהחליט כיצד לעשות את הפניה אליו. ולא רק זה, גם השאלה האם לעשות את הפניה בגוף ראשון או שני היא בעלת השפעה תודעתית.

 

הבנה בתחום הכתיבה

כאשר כותבים על נושא יש להבין בתחום הכתיבה. למשל חברה העוסקת בתחום הטכנולוגי וקהל היעד שלה הוא מהנדסים או מומחי סייבר, זקוקה לכתיבה שיווקית המוכיחה הבנה גדולה בנושא.

כאשר התוכן אינו מבטא הבנה גדולה בנושא אינכם יכולים להפגין סמכותיות – בטח שלא בפני קהל יעד בעל הבנה גבוהה. ובמצב כזה גם השפה השיווקית המתאימה והניסוחים הטובים ביותר לא יועילו. קהל היעד יראה בכם חובבנים וחסרי הבנה.

ולפעמים לא מספיק להבין בנושא, הוא ממש חייב להיות בנפשכם. אם קהל היעד שלכם הוא אוהבי כדורגל, לא מספיק שתדעו את חוקי משחק הכדורגל. התוצאות הטובות ביותר יתקבלו כשר תחלקו עם הקהל את אותה התשוקה.

 

כתיבת תוכן שיווקי באנגלית ותרגומים

לא בכל המקרים קהל היעד שלכם דובר עברית. לעתים נדרשת כתיבה שיווקית באנגלית או בשפות אחרות. מכיוון שהיום חברות רבות פועלות בזירה הגלובלית יש לכך חשיבות רבה. אם חשבתם שידיעת השפה ברמה גבוהה מספיקה לצורך כתיבת תוכן שיווקי באנגלית, זוהי טעות.

כתיבת תוכן שיווקי באנגלית, כמו גם עבודות תרגום דורשת את ידיעת התרבות של קהל היעד. הרבה פעמים ישנו שימוש בפתגמים, מטבעות לשון, משמעות כפולה ואפילו ביטויים טרנדיים שאולי צצו מווידאו ויראלי באינטרנט. אלו הם דברים חשובים מאוד בכתיבה שיווקית.

 

 

רבים נוהגים לבצע כתיבת תוכן שיווקי באמצעות כותבים הודיים. היתרון של זה הוא המחיר הזול והרמה הגבוהה של השפה האנגלית. אך האנגלית ההודית אינה מתאימה לקהל אמריקאי או אוסטרלי, וגם לא הרקע התרבותי. ישנם גם מקרים מורכבים בהם יש צורך בכתיבת תוכן שיווקי בכמה שפות במקביל.

מצד אחד אתם צריכים אחידות על מנת לחזק את המותג, אך מצד שני לכל שפה ישנו מבנה אחר ולא כל דבר ניתן לתרגם מילה במילה.

לכן ידיעה גבוהה של השפה והתרבות הקשורה אליה היא דבר חשוב מאוד. גם עבור כתיבה שיווקית לעסקים וגם עבור עבודות תרגום של תוכן שיווקי.

 

 

לחברת למדה ניסיון רב בכתיבת תוכן שיווקי בשפות שונות. יש לנו שנים של עבודה משותפת עם האיחוד האירופי, קרן מעגלים ומגוון לקוחות עסקים כמו חברת סוונירס ארט ואחרים. אנו מעסיקים צוות מתורגמנים במגוון שפות הכוללות: אנגלית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, גרמנית, ערבית ורוסית

 

תוכן שיווקי – כמה לכתוב

גם אורך המלל הוא דבר שצריך לקחת בחשבון. אולי תוכלו לתאר את המוצר, השירות או המותג לפרטי פרטים באלף מילים. אך האם קהל היעד שלכם ישב ויקרא טקסט ארוך? הרי אנו חיים בעולם שבו הכל קצר ומהיר. יש להתאים את כמות המלל לקהל היעד.

אם החלטתם על מלל קצר, יש לבחור בקפידה את המילים על מנת להעביר את המסרים השיווקים שלכם בצורה הנכונה. לא רק קהל היעד משפיע על בחירת המלל, אלא גם הפלטפורמה שבה התוכן מתפרסם. האם התוכן מיועד לצורך קידום בגוגל, הודעה לעיתונות או אולי כתיבה למגזין מקצועי.

 

 

ולצד אורך המלל יש לדעת כיצד לארגן אותו בצורה לוגית ברורה. כיצד לכתוב בצורה היוצרת עניין, בין אם זה בכותרות המושכות את העין ובין אם זה בתוכן עצמו. כיצד להניע לפעולה כאשר נדרש. כל מילה וכל משפט יכולים להשפיע על התחושות והרגשות המתעוררים אצל הקורא.

 

תהליך הכתיבה

כתיבת תוכן שיווקי מתחילה קודם כל בפגישה פרונטלית או ווירטואלית עם הלקוח. מטרת הפגישה היא להבין את כל הפרטים הרלוונטיים על הפרויקט. אנו רוצים להבין אופי העסק וזהותו המיתוגית הקיימת, או זו הרצויה.

בין אם אנו כותבים על מוצר, שירות, העסק בכללותו או כל תוכן שיווקי הנועד לספק ערך ללקוח – תמיד חשוב לנו להבין אותם לעומקם. אנו רוצים לדעת מהי מטרת הכתיבה, האם זהו תוכן לאתר האינטרנט, רשתות חברתיות, פלאיירים או כל חומר שיווקי אחר.

בהתאם לכך נבחר את המסרים השיווקיים ואת השפה השיווקית. רק לאחר שתיאמנו ציפיות אנו יכולים להתקדם לאפיין את הכתיבה בהתאם לקהל יעד ומאפיינים אחרים, ולתת לכותבים שלנו להכין את התוכן.

 

 

לסיכום, כתיבת תוכן שיווקי לעסקים וההיבט הגרפי של המיתוג הם שני חלקים מתוך השלם. לא ניתן להפריד ביניהם, יש צורך להתאים את התוכן לעיצוב. כאשר העיצובים הגרפיים תואמים לשפה הטקסטואלית ישנו חידוד של המסר ואותנטיות.

לכן גם ישנו יתרון לעשות את הכל תחת קורת גג אחת ולהיות בטוחים שתמיד נהיה מסונכרנים. חברת למדה מביאה איתה ניסיון רב במיתוג לעסקים. השירותים שלנו כוללים גם שירותי עיצוב וגם כתיבה שיווקית לעסקים. כך אנו יכולים לשלוט על העברת המסרים השיווקים ובניית המותג בצורה הטובה ביותר.

ובו זמנית אני מעניקים לכם יעילות. השירותים שלנו מתאימים לכל סוגי הלקוחות – , מהפרילנסר הרוצה למתג ועד תשנה לחברות פרטיות, ציבוריות, ארגונים ללא מטרות רווח ומוסדות ממשלתיים.

 

 

למידע נוסף על כתיבת תוכן שיווקי צרו קשר

שירותים נוספים

עיצוב מארזים

עיצוב מארזים אומרים אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. אולי זו עצה טובה לחיים אך עולם השיווק לא בא לתקן את הצרכנים, אלא להתאים

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו עיצוב ויצירת לוגואים, סמלים, איזוטיפים, אנגרמות ואימגוטיפים. במסגרת תהליכי מיתוג עסקים אנו עושים שימוש בלוגו לעסק. הלוגואים לוקחים חלק חשוב מאוד בהעברת המסרים

סטנדים לתצוגה

סטנדים לתצוגה עיקר השימוש של סטנדים לתצוגה הוא בנקודות המכירה, אך באותה המידה אנו יכולים לעשות בהם שימוש גם בהזדמנויות אחרות, כמו בביתן התערוכה. סטנדים

מיתוג משרדים

מיתוג משרדים מרגישים שמשרדי העסק משדרים עייפות, חוסר עניין ואף מראה מנותק מזמן ההווה?   מרגישים כי עיצוב המשרד אינו משקף נכונה את אופי המותג או

עיצוב קטלוגים

עיצוב קטלוגים הדפסת קטלוג מאפשרת לשפר את הקשר בין העסק לבין לקוחותיו ולבסס קשר יציב וארוך טווח עם הלקוח. זהו כלי המאפשר לצרכן  או לקוח

עיצוב דוכנים

עיצוב דוכנים עומדים להשתתף בתערוכה, צריכים להקים דוכן? האם תרצו לאלתר או לעשות זאת בצורה מקצועית. צוות למדה טים מציע לכם שירות של עיצוב דוכנים

מצגות עסקיות

מצגות עסקיות מצגות עסקיות הן כלי חשוב המשמש אתכם לצורך השגת מטרותיכם העסקיות.  למשל אלו יכולות להיות המצגות בהן תשתמשו על מנת לשווק פרויקט ללקוחות,

מיתוג רכבים

מיתוג רכבים בוודאי שמתם לב במהלך הנסיעה שכבישי הארץ מלאים ברכבים ממותגים. כלומר רכבים הנושאים את שם החברה, סלוגן ולפעמים פרסום של ממש למוצרים ושירותים,

מיתוג עסקי

אנשי שיווק חווים את התחרות ומתמודדים איתה בכל רגע ובכל היבט של הפעילות. ישנם אינספור עסקים המתחרים על תשומת לבו וכמובן גם כיסו של הלקוח.

הדפסת פולדרים

עיצוב והפקת פולדרים במסגרת השירותים של חברת למדה טים תוכלו לקבל בסטודיו שלנו שירות של עיצוב פולדרים והדפסתם. השירותים שלנו כוללים עיצוב גרפי, חיתוך ושימוש

הדמיות תלת מימד

הדמיות תלת ממד הדמיות תלת ממד הן דבר שימושי מאוד בעולם העסקים ואפילו בתחומים אחרים. אלו העוסקים בשיווק יכולים למצוא הרבה תועלת בהדמיות תלת ממד.

עיצוב והפקת פולדרים

במסגרת השירותים של חברת למדה טים תוכלו לקבל בסטודיו שלנו שירות של עיצוב פולדרים והדפסתם. השירותים שלנו כוללים עיצוב גרפי, חיתוך ושימוש באפקטים של דפוס

הדמיות תלת ממד

הדמיות תלת ממד הן דבר שימושי מאוד בעולם העסקים ואפילו בתחומים אחרים. אלו העוסקים בשיווק יכולים למצוא הרבה תועלת בהדמיות תלת ממד. העולם העסקי תמיד

סדרת מוצרי פרסום "ארץ ישראל"
בלעדיים ללמדה טים